Майбутні вчителі початкових класів відвідали освітню імерсійну віртуальну екскурсію до археологічного музею Нарона республіки Хорватії
24 травня 2023 року доцентиня кафедри початкової освіти Людмила Процай разом з гідом-документалістом археологічного музею Нарона республіки Хорватія (за освітою вчителем хорватської мови та зарубіжної літератури) Сандою Віскіч провели освітню імерсійну віртуальну екскурсію до балканської країни Хорватії для бакалаврів та магістрантів спеціальності Початкова освіта у межах діяльності лабораторій Інноваційних освітніх рішень та Лінгводидактики початкової освіти.
За ініціативою завідувачки кафедри, професорки, доктора педагогічних наук Ольги Федій екскурсія була спрямована на формування у майбутніх вчителів початкових класів вміння організовувати навчальні віртуальні подорожі для молодших школярів; на підготовку студентів до міжкультурної взаємодії та пошуку нових дидактичних можливостей; надання студентам унікального досвіду, що поглибить їхні знання та підготує до роботи в різноманітних культурних та освітніх контекстах.
Організація віртуальної екскурсії вимагає особливої підготовки у використанні сучасних ІКТ, зокрема поєднання відеоконференції з навігаційною системою віртуального туру та GoogleMaps. Саме таке завдання ставила викладач Людмила Процай, що стало гарним досвідом та прикладом для майбутніх учителів початкових класів. Крім того, не менш важливе значення на заході Л. Процай було приділено презентаційному та аудіосупроводі під час ознайомлення учасників з країною Хорватією. Презентація на тему “Ласкаво просимо до Хорватії” Людмили Процай була яскравим прикладом якісно створеної інфографіки з використанням власних світлин, враховуючи правила колористики, композиції та стилю.
Екскурсовод Санда Віскіч перед початком екскурсії, звернула увагу на особливості організації освітніх екскурсій для молодших школярів. Вона зазначила, що діти цього віку активні та зацікавлені в довкіллі, тому важливо зробити екскурсію цікавою, доступною та зрозумілою для них. Порадила студентам ретельно підготуватися до екскурсії, адже учні мають знати, що таке музей, археологічні знахідки та як вони допомагають нам вивчати історію. Санда Віскіч виокремила такі методи як попередня бесіда, перегляд фотографій або короткого відео про археологію. “Під час екскурсії, варто використовувати інтерактивні методи, щоб залучити увагу дітей, зазначила пані Санда, — наприклад, я можу показувати зображення археологічних знахідок та запитувати дітей, що вони бачать на них.
Завдяки віддаленій технології, Санда Віскіч вміло використала віртуальну платформу, щоб трансформувати традиційну екскурсію в захоплюючу пригоду. Вона розповідала про різноманітні археологічні знахідки, що представлені у музеї — статуї римських царів, предмети побуту римлян, стародавні монети римської імперії та інші. Детально описувала їх походження, культурний контекст та значення для розуміння минулого. Крім того, Санда використовувала візуальні засоби, показуючи фотографії та 3D-моделі артефактів, що дозволили учасникам екскурсії побачити їх у всій красі.
Ще один важливий напрям імерсійної екскурсії до Хорватії криється у формуванні іншомовної компетентності здобувачів освіти. Викладач англійської мови кафедри початкової освіти доцентиня Ольга Палеха, яка виступала перекладачем заходу, під час екскурсії впровадила технологію білінгвальної освіти студентів. Обов’язковим завданням для них було сформулювати та задати питання до гіда англійською мовою і написати англомовний фідбек до івенту.
Одним із ключових аспектів віртуальної екскурсії була активна участь майбутніх учителів. Санда Віскіч надихала їх задавати питання, робити припущення та спілкуватися між собою. Вона створила дружню та сприятливу атмосферу, де учасники екскурсії почували себе комфортно і були вільними висловлювати свої думки, про що свідчать фідбеки від студентів.
Завідувачка кафедри Ольга Федій подякувала організаторам освітньої імерсійної екскурсій та зазначила перспективні напрями роботи в контексті розвитку музейної педагогіки України.