У Полтавському національному педагогічному університеті імені В.Г. Короленка відбулася VІІ Міжнародна науково-практична конференція «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення»
6-7 червня 2024 року кафедрою початкової освіти було організовано VІІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення». Захід відбувся у межах відзначення 110-річчя Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
Відкрила конференцію ректорка університету, докторка педагогічних наук, професорка, заслужений працівник освіти України, членкиня-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України, лауреатка Державної премії в галузі науки і техніки України Марина Вікторівна Гриньова, яка відмітила високий професіоналізм, творчість та ініціативність колективу кафедри початкової освіти. Особливо очільниця університету відзначила завідувачку кафедри, докторку педагогічних наук, професорку Ольгу Федій, наголосила на її вагомому внеску в національну систему освіти і науки, майстерне керівництво професорсько-викладацьким складом кафедри та нагородила її Почесним знаком ПНПУ імені В.Г. Короленка та Подякою Полтавської обласної ради.
З вітальними словами до учасників звернулися проректор з наукової роботи доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук, професор Василь Фазан і деканеса факультету педагогічної та мистецької освіти, докторка педагогічних наук, професорка, Заслужена артистка України Наталія Сулаєва.
На пленарному засіданні було представлено доповіді провідних науковців, фахівців у галузі початкової освіти з Інституту педагогіки НАПН України, Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Одеської академії неперервної освіти Одеської обласної ради та інших навчальних закладів.
Розпочалося засідання доповіддю “Self-Stories кафедри початкової освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка. Рік 2024” завідувачки кафедри початкової освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ольги Федій, яка окреслила основні принципи і напрями роботи трьох навчально-наукових лабораторій кафедри: Інноваційниї освітніх рішень, Лінгводидактики початкової освіти та Естетотерапевтичного хабу.
Завідувачка відділу початкової освіти імені О.Я.Савченко Інституту педагогіки НАПН України, докторка педагогічних наук Оксана Онопрієнко у своєму виступі зупинилася на основних концептах та особливостях навчання молодших школярів в умовах воєнного стану.
Завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка кандидат педагогічних наук, доцент Генадій Бондаренко та деканка факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка професорка Світлана Стрілець у своїх доповідях представили досвід проєктування інформаційного освітнього середовища для підготовки майбутніх учителів початкової школи у своїх університетах.
Про досвід реалізації інтегративного підходу у системі професійної підготовки здобувачів другого (магістерського) рівнявищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освітарозповіла докторка педагогічних наук, професорка кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Надія Луцан.
Педагогічні умови дистанційного навчання майбутніх вчителів початкової школи як передумови професійного розвитку впродовж життя окреслив доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри дошкільної та початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» Олексій Муковіз.
В конференції взяли участь і закордонні гості з Великої Британії та Хорватії. Річард Хадсон, директор, викладач коледжу Ampleforth College (м. Йорк, Велика Британія) поділився досвідом організації навчання у державних та незалежних закладах середньої освіти у Великій Британії.
Зрінка Сук, президентка молодіжної організації Ocean Znanja (м. Загреб, Хорватія) розповіла про неформальну освіту та міжнародні проекти для студентів у системі вищої освіти в Хорватії та Европі.
Учасники конференції ставили запитання викладачам, жваво обговорювали актуальні проблеми початкової освіти та переспективи її розвитку.
Друга частина пленарного засідання пройшла у форматі “Педагогічної рефлексії”, організованої завідувачкою кафедри початкової освіти професоркою Ольгою Федій.
Учасників конференції було ознайомлено з естетотерапевтичними технологіями наукової школи професора Ольги Федій та досвідом їх використання в освітньому просторі молодшого школяра, зокрема магістранткою Юлією Мішутіної було представлено технологію авторської казкотерапії у формуванні моральних цінностей молодшого школяра і зачитала власну казку «Канцеляндія».
Наприкінці пленарного засідання був презентований Всеукраїнський стрім-запит “Дослухаймося до головних стейкхолдерів початкової освіти” (експрес-інтерв’ю з учнями початкових класів Полтавської області), ініційований кафедрою початкової освіти ПНПУ імені В.Г. Короленка. Модератор зустрічі Людмила Процай запросила інші заклади освіти доєднатися до науково-творчого проєкту.
Щиро вдячні всім, хто долучився до нас! А це представники української педагогічної спільноти майже з усіх регіонів нашої країни та закордону: Київ, Полтава, Бердянськ, Чернігів, Одеса, Ніжин, Черкаси, Івано-Франківськ, Камянець-Подільський, Кропивницький, Вінниця, Запоріжжя, Херсон, Умань, Суми, Чернівці, Слов’янськ, Ізмаїл, Маріуполь, Хортиця, Загреб, Базель, Лондон, Йорк, Торонто …
Усього в конференції взяли участь більше 300 учасників з 34 українських та 6 закордонних ЗВО, які мали змогу обговорити актуальні проблеми розвитку початкової освіти: психологічні та соціально-педагогічні чинники розвитку особистості в умовах інноваційного педагогічного середовища; інноваційні методики та інформаційно-комунікаційні технології навчання і виховання молодших школярів в умовах воєнного часу; упровадження оновленого змісту початкової ланки освіти; інноваційний потенціал професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи.