5 червня 2025 року на кафедрі початкової освіти ПНПУвідбулася VIII Міжнародна науково-практична конференція «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення».

5 червня 2025 року на кафедрі початкової освіти ПНПУ відбулася VIII Міжнародна науково-практична конференція «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення». Цьогоріч пленарне засідання конференції було присвячене осмисленню феномена Педагогіки Добра академіка Івана Зязюна як ціннісного орієнтира для українського вчителя й проводилося в синергії з Міжнародним науково-практичним форумом «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя: поступ, становлення, удосконалення і зростання».

Захід об’єднав 283 учасника – провідних учених, викладачів, освітніх менеджерів, педагогів-практиків і здобувачів освіти з 32 українських та 11 закордонних ЗВО, зокрема Швейцарії, Хорватії, Канади,Польщі, Словакії,Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії.

Захід відбувся за сприяння ректорки Полтавського національного педагогічного університету  імені  В.Г.  Короленка,  докторки  педагогічних  наук,  професорки, Заслуженої  працівниці  освіти  України,  членкині-кореспондентки  Національної академії педагогічних наук України, лауреатки Державної премії в галузі науки і техніки України Марини Вікторівни Гриньової, яка у своєму вітальному слові окреслила місію Університету як простору гуманістичної освіти, що продовжує традиції академіка Івана Зязюна.

З привітальними промовами до учасників звернулися проректор з наукової роботи доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук, професор Василь Фазан і деканеса факультету педагогічної та мистецької освіти, докторка педагогічних наук, професорка, Заслужена артистка України Наталія Сулаєва.

Пленарне засідання стало справжнім зібранням інтелектуальних спадкоємців Івана Андрійовича Зязюна – колег-науковців, однодумців, учнів та послідовників, які продовжують розвивати його наукову школу. Консолідація досвіду та молодості дозволила глибоко проаналізувати концепцію Педагогіки Добра Івана Зязюна та її трансформаційний потенціал у контексті сучасних викликів початкової освіти. 

Розпочалося засідання доповіддю завідувачки кафедри початкової освіти, докторки педагогічних наук, професорки Ольги Федій, яка презентувала сучасні освітні тренди та креативи Педагогіки Добра у роботі навчально-наукової лабораторії «Естетотерапевтичний освітній хаб» кафедри початкової освіти, акцентуючи увагу на естетичному досвіді особистості молодшого школяра в освітньому просторі сучасної школи.

Доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу теорії і практики педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України Олександр Лавріненко акцентував на маловідомих аспектах біографії академіка Зязюна, підкреслюючи роль педагогіки добротворення як основи гуманістичної освітньої традиції (наголошуючи на його ролі як ідейного творця педагогіки добротворення).

Докторка педагогічних наук, професорка, заступниця директора з наукової роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України Лідія Хомич у своїй доповіді розкрила значущість соціального та емоційного інтелекту як ключових чинників професійного зростання вчителя.

Кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки та освітнього менеджменту КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» Неля Кузнєцова висвітлила внесок Івана Зязюна в становлення системи підготовки майбутніх учителів початкових класів у Полтаві, що стало основою сучасних моделей педагогічної освіти.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А.Зязюна  Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка Андрій Ткаченко порушив важливу тему здорового глузду як методологічної основи  науково-педагогічній творчості Івана Андрійовича, заснованої на ідеї поєднання наукової доцільності з життєвою практичністю.

Кандидатка  педагогічних  наук,  доцентка  кафедри початкової  освіти  Полтавського  національного  педагогічного  університету імені В.Г. Короленка Тетяна Мірошніченко презентувала можливості реалізації феліксологічного підходу у підготовці вчителів початкових класів, орієнтованого на щастя, внутрішню гармонію та життєві цінності.

Іноземні учасники, Richard Hudson та Oksana Vary’anko-Issom, поділилися досвідом впровадження компетентнісного навчання у Великій Британії, демонструючи інтеграцію інноваційних стратегій у повсякденну практику початкової школи.

Завершення пленарного засідання Міжнародної науково-практичної конференції відбулося в особливо зворушливому форматі: пам’ять Великого Педагога ожила в кадрах архівних записів, що передали атмосферу інтелектуальної глибини та щирої любові Івана Андрійовича до дитини як головної цінності педагогічного процесу. Символічним підсумком став Заповіт Учителю від Івана Зязюна — звернення, наповнене мудрістю і педагогічною етикою, в якому звучить заклик: «…Навчайте ненав’язливо, нетенденційно, мимовільно. Навчайте своєю поведінкою, своїм статусом, своїми Знаннями, своєю Людяністю, своєю Свободою, своїм Щастям, своїм Талантом». Ці слова стали філософською кульмінацією конференції, утвердивши її сенс як простору єднання наукової думки, моральних орієнтирів і високої місії сучасного Вчителя початкових класів.

Організаційний комітет конференції в особі голови Ольги Федій висловив щиру подяку науковцям за змістовну професійну взаємодію, актуальні й глибоко доповіді та конструктивний обмін ідеями творення Педагогіки добра Івана Андрійовича Зязюна.

You may also like...