Тиждень міжнародної викладацької мобільностікафедри початкової освіти у Загребському університеті
1-5 грудня 2025 року на учительському факультеті Загребського університету (Хорватія) розпочався тиждень міжнародної викладацької мобільності Erasmus+ КА 1 кафедри початкової освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Ця подія стала важливим етапом у реалізації стратегічної співпраці між університетами-партнерами, спрямованої на обмін передовим досвідом у сфері підготовки педагогічних кадрів для Нової української школи та європейських освітніх систем.

Тиждень розпочався серією лекцій професорки Ольги Федій, присвячених сучасним технологіям естетотерапії у початковій освіті. Ольга Андріївна представила свою авторську естетотерапевтичну концепцію, що є фундаментальним внеском у вітчизняну освіту. Ця концепція розглядається як відповідь на сучасні виклики гуманізації та естетизації процесу формування особистості, заснованої на принципах особистісно-орієнтованої освітньої парадигми.

Представлений підхід ґрунтується на багаторічній роботі наукової школи проф. О. А. Федій «Підготовка майбутніх педагогів до естетизації освітнього середовища», що досліджує питання підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання естетотерапевтичних технологій для розвитку особистості.

Доповнюючи гуманістичний вектор, доцент Людмила Процай представила серію лекцій, присвячених проблемам використання AI та цифрових технологій у створенні дидактичного контенту для учнів початкової школи. Вона поділилася досвідом впровадження кафедрою початкової освіти сучасних технологій цифровізації для вирішення актуальних дидактичних запитів: формувального оцінювання, цифрової етики, партнерства в освіті тощо.

Синтез естетотерапії та цифрових інновацій ілюструє міждисциплінарний підхід кафедри початкової освіти до цілісного розвитку особистості в умовах інформаційного суспільства.

Лекції викликали значний інтерес студентської аудиторії – їх відвідало понад 250 студентів спеціальності «Початкова освіта» європейського університету. Успіх проведених лекційта численні запити на продовження співпраці є об’єктивним свідченням того, що наукові школи та навчально-наукові лабораторії кафедри, продукують знання, що мають стратегічну цінність для європейської педагогічної спільноти та демонструють готовність українських освітніх інновацій до європейської інтеграції.

Дякуємо хорватським колегам за співпрацю та підтримку України!
