Відкрита онлайн-лекція аспірантки кафедри початкової освіти Юлії Шинкевич:як AI та інтерактивні ресурси змінюють портфоліо сучасного вчителя початковихкласів


2 жовтня 2025 року відбулася відкрита онлайн-лекція Юлії Шинкевич —
аспірантки кафедри початкової освіти, для учнів і студентів спеціальності «Початкова
освіта» ПНПУ імені В.Г. Короленка й Кременчуцької гуманітарно-технологічної
академії. Лекція організована в межах апробації дисертаційного дослідження Юлії
Шинкевич, спрямованої на перевірку практичної дієвості теоретичних положень,
представлених у роботі, а також на отримання емпіричних даних, необхідних для
подальшого наукового обґрунтування результатів дослідження. 


Захід відбувся за участі завідувача кафедри початкової освіти ПНПУ, доктора
педагогічних наук, професорки Ольги Федій та завідувача кафедри педагогічної
освіти та гуманітарних дисциплін Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії,
доцента Світлани Барди. Їхня присутність стала підтвердженням актуальності теми
для науково-педагогічної спільноти.

У фокусі лекції була тема «AI та сучасні інтерактивні ресурси у портфоліо
вчителя початкових класів». Юлія Шинкевич не обмежилася лише теоретичним
викладом, а ґрунтовно продемонструвала, як цифрові платформи й інструменти
можуть посилювати ефективність роботи вчителя та урізноманітнювати освітній
процес.


Під час виступу слухачі ознайомилися з можливостями таких ресурсів, як: Diffit
for Teachers — створення та адаптація навчальних матеріалів для різних рівнів учнів;
Wordwall — генерація інтерактивних ігор і вправ; Bamboozle — платформа для
гейміфікованих командних активностей; ChatGPT — інструмент штучного інтелекту
для розробки тестів, завдань та навчальних текстів; Quizlet — сервіс для створення
флешкарток і тренувальних завдань.


Кожен інструмент був представлений не лише як технологія, а й як реальний
помічник майбутнього педагога у формуванні власного професійного портфоліо.
Лекторка наголосила, що впровадження AI та інтерактивних ресурсів дає змогу
вчителю стати більш гнучким, креативним і конкурентоспроможним у сучасному
освітньому середовищі.

Формат лекції був живим і динамічним: студенти та учні активно долучалися до
обговорення, ставили запитання, ділилися власним баченням і одразу пробували
застосувати запропоновані цифрові інструменти у практичних завданнях.


Лекція Юлії Шинкевич сприяла збагаченню учнів і студентів новими знаннями
щодо сучасних цифрових інструментів, формуванню у них мотиваційно-ціннісного
ставлення до впровадження інноваційних технологій у педагогічну практику. Було
продемонстровано, що навіть елементарні кроки у використанні штучного інтелекту
та інтерактивних платформ здатні якісно трансформувати навчальний процес,
зробивши його більш гнучким, варіативним і орієнтованим на індивідуальні освітні
потреби учнів. 

Подібні науково-методичні заходи підтверджують, що майбутній учитель
початкової школи отримує реальні можливості для інтеграції креативності, цифрової
компетентності та педагогічної майстерності з метою формування покоління учнів,
готових до ефективної життєдіяльності у цифровому суспільстві.

You may also like...