Робоча зустріч зі стейголдерами: обговорення проєкту освітньо-наукової програми “Початкова освіта”
19 червня 2025 року на кафедрі початкової освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка відбулася робоча зустріч зі стейкхолдерами освітньо-наукової програми «Початкова освіта» третього рівня вищої освіти. У заході взяли участь гарант програми — професор, доктор педагогічних наук Ольга Андріївна Федій, члени робочої групи, викладачі кафедри початкової освіти та здобувачка програми Юлія Олегівна Шинкевич, Людмила Яківна Бірюк, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології початкової освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології, та зовнішні стейкхолдери — Світлана Іванівна Стрілець, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Наталія Валеріївна Бахмат, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Олексій Павлович Муковіз, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри дошкільної та початкової освіти Одеської академії неперервної освіти, Світлана Іванівна Барда, доктор філософії за спеціальністю А3 Початкова освіта, завідувачка кафедри початкової освіти, гуманітарних дисциплін та інформатики Обласного коледжу «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка» Полтавської обласної ради, Наталія Миколаївна Хрипко – заступник директора з навчально-виховної роботи Початкової школи № 43.

Дискусійне обговорення проєкту освітньо-наукової програми зумовило низку пропозицій, побажань та зауважень від стейголдерів. Особливу увагу приділили питанню етичного застосування ШІ в освіті, зокрема запобігання плагіату та забезпечення академічної доброчесності за допомогою сучасних програмних рішень.
Важливим аспектом обговорення стала адаптація програми до викликів сучасності, зокрема соціально-політичних та екологічних чинників, що впливають на освітній процес. Учасники підкреслили необхідність підготовки фахівців, які зможуть ефективно використовувати цифрові інструменти, включаючи ШІ, для організації навчання в умовах невизначеності, зокрема під час кризових ситуацій.
За результатами зустрічі було вирішено доопрацювати проєкт програми з урахуванням усіх пропозицій, зокрема щодо інтеграції сучасних технологій, узгодження практичної складової та забезпечення якості наукових досліджень. Ця зустріч стала важливим кроком у створенні інноваційної освітньої програми, яка відповідатиме вимогам сьогодення та готуватиме фахівців, здатних ефективно використовувати ШІ та інші передові технології в професійній діяльності.